Saturday 17 April 2010

Kesediaan Berdialog Secara Terbuka

Saya membuka pintu untuk berdialog secara terbuka dengan Abdillah atau mana-mana ulama pilihannya. Tarikh yang dipilih hendaklah pada waktu free/cuti semester kerana saya masih seorang pelajar.

Wallahualam.

2 comments:

Anonymous said...

Tidak perlulah kita berjumpa. Maaf aku terpaksa menolak atas beberapa sebab kerana aku byk menjawab hujah-hujah-mu diwaktu mlm kerana ini sahaja kesempatan yang ada(kdg2 jika berpeluang waktu siang pun ada) aku ada tanggung jawab dan ia mesti dilakukan setiap hari dan aku ada hal-hal peribadi yang masih banyak untuk disiapkan. aku juga masih belajar! belum degree pun! Semoga Allah merahmatku.
Adapun lebih baik kau menjawab hujah - hujah yang telah tersedia rapi dan mudah difahami didlam blog mu ini. minta disiarkan dan dijawab mengenai Hukuman rejam (hujahmu langsung tidak meyakinkan), Kalendar hijra, khatan, dll.
Mengenai israillyat juga ku minta kau fahami benar2 dulu.
Assalamualaikum.

Anonymous said...

Janganlah sombong dengan mengatakan "atau mana-mana ulama pilihannya"
Wah! Besar benar ego mu!
Aku hanya berusia awal 20-an dan aku tidak rapat dengan mana-mana ulama sehingga boleh memujuknya datang berdialog dengan kau!
Bahkan aku yg cetek ilmu ini telah memberi pelbagai dalil didalam blog kau. Mengapa tidak dijawab sahaja?
Hujahku kau tidak dapat nk dibalas kau nk berdialog dengan ulama???Wah! dasyat benar sikap ini. Apa kau sangka aku boleh atur majlis pggil org ramai tgk kau berdialog dgn ulama?? kelakar ni!! Aku ni org awam sahaja. mana mampu.
Jawablah hujahku dulu. itukan lebih baik. jika kau tidak ada masa skrg maka jwblah bila kau ada masa nnt, tidak perlu terburu2. Cuma aku harap kau siarkan lah hujah ku di laman utama blog kau.
bukankah ini lah yang adil?
Janganlah menghukum sesat tanpa ilmu!
Allah Maha Mengetahui.