Saturday 10 April 2010

Putus Cinta Bhg. II


Kedua-duanya adalah kawan saya. Mereka baru saja putus cinta. Mungkin untuk sehari dua, mungkin juga untuk setahun dua.

Mungkin mereka mahu mencari pengganti, atau mungkin juga tetap setia menunggu si dia.

Atau mungkin sekadar 'putus nyambung' seperti tajuk lagu nyanyian Bukan Bintang Biasa.

Lagu itu agak rancak, mungkin tidak sesuai untuk feel kesedihan. Namun, ketika menjayakan SUKYA tempoh hari, saya agak kerap layan lagu 'Egokah Aku' nyanyian Wali Band.

Ketika saya sedang menulis ini, saya sedang melayan lagu 'Egokah Aku' nyanyian Wali Band. Bila melayan lagu ini, rasanya seperti saya 'kembali semula' ke SUKYA.

Jika anda rasa lagu 'Egokah Aku' terlalu sedih, mungkin boleh pilih lagu lain yang kadar kesedihannya lebih rendah, tapi masih jiwang, seperti lagu 'Saat Terakhir' nyanyian ST12.

Dari petang tadi lagi saya mengantuk, tetapi saya 'tahan' saja sehingga tiba tengah malam ini. Di sebelah saya ada segelas air yang dicampur dengan serbuk Quaker Oat, kopi RADIX, dan susu Fernleaf.

Agak berat ingin menulis panjang-panjang pada malam ini, kerana mengantuk. Sekian dahulu.

Wallahualam.

No comments: