Tuesday 30 March 2010

Rambut

Sudah berapa tahunkah saya melakukan amalan menyikat rambut dengan jari?

"Rambut awak terlalu kering." Komen seorang rakan perempuan saya. Ya, sudah berapa lama saya tidak menggunakan minyak rambut atau gel, atau apa pun produknya, selain daripada yang digunakan ketika mandi.

"Untuk memikat perempuan, awak kenalah kemaskan rambut awak." Satu lagi nasihat yang diberi.

Mengeringkan rambut dengan tuala, kemudian menyikat dengan jari. Itulah amalan kebiasaan saya selepas mandi.

Apabila saya terlihat ketidakkemasan rambut saya di cermin, kemudian saya berkata "What is wrong with my hair?"

Dalam ramai-ramai perempuan di dalam gambar ini, yang manakah berkenan dengan rambut saya ini? :D


Ketika ini kami berada di Pantai Penarik, Terengganu.

Saya terlihat ada 'wajah' seorang pengacara TV3 pada dinding sekolah yang berdekatan. Yang seorang lagi tidak pula saya cam. "Mungkin dia pernah belajar di sekolah ini."

Wallahualam.

No comments: