Tuesday 1 June 2010

Gaza

Zionist : Kami sayangkan Gaza, kami benarkan bantuan. Cuma kami bencikan Hamas dan rejim yang disokong oleh Iran. Di situ adalah pusat pengganas. Kami tidak mahu benarkan bantuan sampai ke sana.

Palestin: Ini adalah jenayah dunia dilakukan oleh Israel. Mangsa adalah rakyat biasa. Mereka pula bersenjata bla bla bla....

Zionist: (Menggeleng kepala tanda tidak bersetuju)

Palestin: Bla bla bla...

Zionist: Kami hulurkan bantuan bla bla bla...

Antara tanah dan nyawa, yang mana lebih berharga? Sedangkan daging babi dibenarkan makan dalam keadaan kebuluran bagi mengelak kematian, setakat yang perlu.

Puak Zionist memiliki 'mesin pencetak wang', lazimnya mereka mampu membeli nilai kemanusiaan dengan helaian kertas. Jika si ibu sanggup membuang anak ke dalam longkang akibat malu, apatah lagi jika berbeza darah dan mengejar kemewahan hidup?

Tiadakah negara yang sudi menerima rakyat Gaza? Berikan mereka tempat berteduh. Jurusalem bagi puak Zionist, bagaikan Mekah bagi puak Sunni. 'Teringat' pula peristiwa bagaimana pasukan Saudi yang merampas Mekah suatu ketika dahulu, dan mereka berjaya. Mungkin puak Zionist cuba 'belajar' daripada pasukan Saudi.

Wallahualam.

1 comment:

Anonymous said...

Kurang ajar! apa jahil sangat xtahu nk membezakan perjuangan Fisabilillah dgn perjuangan zionist! kau memang tidak minat berilmu agaknya. Arab saudi mengambil tanah mereka sendiri. Tanah Arab, oleh orang2 Arab juga majoritinya! Palestin bukan tempat zionist! Mana boleh sama!!! Belajar! Belajar! belajar! kalau tidak maka selamanya Bodoh!