Friday 13 August 2010

Perempuan dan Cinta

Saya ingin mencoret tentang sebuah lagu yang bertajuk 'Kucinta Apa Adanya Kamu', nyanyian Chelsea Olivia.

Lagu ini digubah oleh Melly Goeslaw, komposer favorite saya.

Ia bukan lagu yang baru, tetapi saya  kadang-kadang kembali jua mendengar lagu ini, apabila berfikir tentang cinta. Lagu ini berjaya memberi saya gambaran bagaimana jiwa si perempuan yang mencintai si lelaki.

Apabila saya ingin 'menyentuh' perasaan itu, lagu ini antara yang menjadi pilihan saya.

Saya lelaki, saya tidak tahu bagaimana perasaan cinta dari seorang perempuan.

Chelsea si penyanyi, liriknya, melodinya, vokalnya, arrangementnya, sememangnya matching. Lagu ini adalah priceless. Tahniah Melly.

Walaupun dalam dunia realiti saya tiada kekasih, mahupun isteri, tetapi watak itu telah wujud dalam dimensi lain melalui lagu ini.

Wallahualam.

No comments: