Monday 30 August 2010

Pekomen Bhg. X

Mereply komen dari pekomen di https://www.blogger.com/comment.g?blogID=1323782569523397951&postID=1349503814746735372


Adakah Al-Fadhil Mufti perak Tan Sri harussaini salah?????? Malah adakah dia jahil??? 

BERITAHU KAWAN-KAWAN KAU YANG MENGKRITIK MUFTI ITU BAHAWA ADA DALILNYA HAL ITU!

"Tidaklah dibenarkan bagi Nabi dan orang-orang yang beriman, meminta ampun bagi orang-orang musyrik, sekalipun orang itu kaum kerabat sendiri, sesudah nyata bagi mereka bahawa orang-orang musyrik itu adalah ahli neraka."
(Surah At-Taubah: 113)

INI NAMANYA AYAT QURAN. SILA PATUHI QURAN.
orang islam boleh mendoakan agar si kafir yg didoakan mendapat hidayah. ini dibenarkan.

Surah at-Taubah ayat 113 menerangkan tentang kesalahan syirik. Dosa dari perbuatan syirik tidak diampunkan oleh Allah, sebagaimana diterangkan dalam Surah an-Nisa ayat 116;

Sesungguhnya Allah tidak mengampunkan yang mensyirikkan denganNya dan mengampunkan apa selain dari itu untuk sesiapa yang Dia mahu. Dan sesiapa mensyirikkan dengan Allah maka pasti sesat kesesatan yang jauh.

Kamu nampaknya masih tidak berpuashati tentang isu kalendar Hijrah. Bukankah kita sepatutnya berusaha untuk mencari laluan yang lurus?

Mari kita perhatikan Surah An Nisa' ayat 105;

Sesungguhnya Kami menurunkan kepadamu Kitab dengan membawa kebenaran supaya engkau menghukum di antara manusia menurut apa yang Allah telah tunjukkan kepadamu; dan janganlah engkau menjadi pembela bagi orang-orang yang khianat.

Wallahualam.

1 comment:

Anonymous said...

*apa yang kau jawab ini? haih... tidak perlulah dgn megah mengkritik tanpa ilmu lagi. Nampaknya mmg kau tidak mahu berterus terang dgn menjawab tetapi berdolak dalih saja. kalendar hijrah kini kau xmampu nak persoalkan tapi masih xmahu menerima.. jangan begini, Puasa adalah wajib di Bulan Ramadhan.. inilah Bulan Ramadhan! Berpuasalah Ariji... Bertaubatlah.. Innalillahiwainnailaihirojiun ...

Semoga kau dikurnia Hidayah dan petunjuk Islam.. Amiin
Semoga Kita dirahmati Yang Maha Mengetahui.

-MuhdAbdillah-