Sunday 29 January 2012

Catur Bhg II

Tiga menang, lima kalah. Ini hasil perlawanan catur saya dalam masa dua hari di UiTM Machang, seterusnya dapat melepaskan gian kerana sebelum itu kali terakhir saya menyertai tornamen catur secara bukan dalam talian adalah pada tahun 2008. Hasil perlawanan saya itu boleh dilihat di;  http://chess-results.com/tnr64833.aspx?art=9&lan=1&fed=MAS&snr=16

Saya rasa, prestasi saya cenderung kepada mendatar melainkan jika saya fokus latihan kepada perlawanan dengan lawan yang berkemahiran GM, walaupun jika ia robot. Sememangnya kena mencari yang robot, mana nak dapat GM yang bukan robot.

Jika tidak, prestasi catur saya begitulah. Mendatar. Dengan berakhirnya Kejohanan Catur Tertutup Kelantan 2012 itu, maka berehatlah kembali saya dari catur. Menarik apabila Nik Farouqi dapat mengalahkan pemain pilihan, Mas Hafizulhelmi.

Wallahualam.

No comments: