Monday 19 September 2011

Saya Sayang Awak Gila-Gila Bhg. II

"Awak orang yang keempat saya sayang."

"Ke empat? Bagaimana dengan kakak dan abang awak?"

Sila lihat senarai berikut;

1) Nabi Muhammad
2) Ibu
3) Ayah
4) Abang
5) kakak

"Betul lah. yang keempat. Yang pertama Nabi Muhammad, yang kedua ummi dan abi, yang ketiga abang dan kakak saya. yang ke empat awak."

Senarai dalam pemikiran dia adalah seperti berikut;

1) Nabi Muhammad
2) Ibu dan Ayah
3) Abang dan Kakak
4) Saya

Sebab itu saya dapat no. empat.

Ketika saya menulis ini dia telah meninggal dunia. 

"Awak, saya nak minta maaf banyak-banyak. Saya banyak buat salah pada awak. Awak, saya takut."

Ini antara kata-katanya yang terakhir semalam kedengaran di telinga saya melalui handphone. Ketika itu, dia seakan sukar menggerakkan bibirnya. Mungkin kerana kesan dari kepalanya yang sedang membengkak. Awak, insyaallah kita akan bertemu di alam yang lain. Saya sayang awak gila-gila.

Wallahualam.

No comments: