Tuesday 19 November 2013

Koranik Band


Hai. Saya ingin menubuhkan band. Jiwa saya bukan nyanyian, mahupun persembahan. Jiwa saya penulisan lagu. Oleh itu, saya mengimpikan sebuah band memainkan karya-karya saya. Tapi, saya meletakkan syarat seperti berikut;

1) Perlembagaan band adalah al-Quran
2) Bukan perokok

Syarat pertama adalah sesuai jika anda bercita-cita untuk menjadi orang yang bertaqwa. Dalam erti kata lain, serius dengan Deen. Rasionalnya, jika ahli band berzina sesama sendiri, saya akan kecewa dengan penubuhan band ini. Mari mengaji al-Quran. :)

Syarat kedua pula, untuk kebaikan anda juga. Lebih baik anda simpan bajet rokok itu kepada bajet membeli gitar baru, sebagai contoh. Bak pepatah Melayu, lama-lama jadi bukit. Dalam bab merokok, lama-lama paru-paru anda jadi hitam.

Jika passion anda adalah persembahan muzik, walaupun anda belum mahir, itu bisa dilatih. Jika anda berminat, boleh hubungi saya. Saya tinggal di Kelantan buat masa sekarang.

Lagu yang akan dimainkan;

1) Wow http://youtu.be/eNfd522tW38
2) Itu Adalah Kamu http://youtu.be/bE_SasOOL-o
3) Babycute http://youtu.be/KJdUULbfArA
4) Rindu Sama Kamu

Lagu yang ke-empat saya belum lagi publish demonya. Kita fokus kepada 4 lagu ini dahulu. Maka posisi yang dicari adalah;

1) Penyanyi
2) Pemain Gitar
3) Pemain Bass
4)Pemain Papan Kunci
5) Pemain Drum

Jika anda masih bersekolah, itu bagus. Band ini tak mengenal anda masih bersekolah atau anda tidak pernah ke sekolah. Band ini melihat passion anda. Sudah bersedia untuk ke medan? Hubungi saya 014-5157861. Anda juga boleh hubungi di fesbuk saya. :)

Wallahualam.

No comments: