Wednesday 2 January 2013

Kasih Tak Sampai Bhg. III

Lagu ini, sebuah lagu slow. Saya cuma menaikkan klimaks susunannya pada ulangan Chorus kali kedua. Kerana lagu pop patut ada klimaks.

Lagu ini mengekspresikan dua perkara;

1) Berkenan

Berkenannya saya dengan si dia. You know, perasaan syok itu indah kan?

2) Kekecewaan

Kekecewaan saya kerana perempuan, gara-gara kegagalan saya untuk mencapai matlamat. Dan kegagalan itu berpunca dari saya sendiri. Saya ngak punya cukup keberanian untuk mejadi si watak hero mengejar si jelita seperti dalam filem-filem. Termasuk filem "Istanbul Aku Datang". Perhatikan lirik berikut;

"Tiada lagi kata yang mampu ku ucapkan, pergilah engkau dengan dia, semoga bahagia selalu."

Tak mengapa. setiap hari ada saja perempuan-perempuan lain yang lahir ke dunia.

Video berikut adalah versi minus one. Jika anda sedang kecewa kerana seorang perempuan yang anda berkenan, apa kata anda nyanyikan lagu ini dengan penuh rasa jiwa. Mana tahu, anda sesuai dengan lagu ini, anda bawakan saja ia ke Juara Lagu. Namun, saya tahu susunan lagunya perlukan sentuhan arranger yang lebih profesional. Terutamanya pada gitar akustik dan drums.



Wallahualam.

No comments: