Monday 31 December 2012

She Loves Me Not

Saya mula menulis lagu ini pada penggal kedua tahun 2005. Kemudian siap susunan chordnya pada tahun 2008. Liriknya pula pada bahagian chorus, bermula pada tahun 2005. Lirik di bahagian verse pula, baru disiapkan, setelah ditukar beberapa kali. Tajuknya pula saya decide pada tahun 2008.

Menulis lirik lagu cinta memerlukan pengalaman bercinta untuk menjiwainya. Mungkin kerana saya kurang dari segi pengalaman itu, itu yang menyebabkan saya baru dapat siapkan liriknya?

Lirik pada chorus lagu ini adalah bersifat "asalan", iaitu ia ditulis cenderung seiring dikala saya mendapat ilham melodi. Manakala pada versenya, sebahagiannya sahaja dari yang dulu. Kemudian saya imbas kembali rasa saya ketika dahulu, untuk menyiapkan binaan lirik pada verse itu.

Chorus lagu ini saya nyanyikan di temuduga kursus komposisi muzik pada tahun 2006, di hadapan Encik Shukor dan Pak Yus. Saya terpaksa untuk menyanyi ketika itu.

Lagu ini sangat istimewa pada saya. Priceless. Kerana ia jujur dari jiwa. Saya juga telah perbaiki sekali lagi karya ini dari segi susunan dan velocity.

Sudah lama saya terfikir untuk mengeluarkan produk minus one. ia berguna untuk sesi latihan dan persembahan. Siapa yang patut memajukan karya kalau bukan penulis lagu itu sendiri.

Berikut liriknya;

Lagu: She Loves Me Not
Pencipta: Ariji
Penulis Lirik: Ariji

Faezah, do you know that I'm looking for you
Faezah, do you know that I've been missing you 
Faezah, where are you, I long for you baby
Faezah Faezah (oh Faezah)

Every time when we meet each other
You will smile and look at me
Oh your eyes are so beautiful
Do you really like me


Wallahualam.

No comments: