Tuesday 24 September 2024

Agama Bhg. XIII

Antara cara mencipta agama baru adalah dengan mendakwa bermimpi berdialog dengan Rasulullah. Tok Guru dikatakan mendapat "wahyu" baru.

Dengan ini, para pengikut tidak perlukan lagi Bukhari. Sebab itu penganut Salafi penjilat Bukhari, sangat bengang dengan golongan mimpi ini.

Samada anda penganut Salafi atau penganut Mimpi, anda tidak perlu meliwat budak.

Sekali lagi saya belum ditangkap pihak berkuasa. Yang ditangkap adalah SiHulk, Millah Abraham dan GISB.

Saya masih ingat lagi suatu ketika dahulu rakan saya mahu saya ditangkap polis. Katanya saya menghina agama.

Sebab kenapa saya belum ditangkap adalah kerana saya pengamal Wasatiyyah bahkan sebelum Najib Razak memperkenalkan pendekatan ini.

Realitinya hari ini ramai agamawan berpenyakit 'gila isim' samada dari kalangan ustaz mahupun orang awam. Pendekatan Wasatiyyah adalah pencegah bagi penyakit ini.

Ianya sangat penting. Anda perlu sedar ianya penting.

Janganlah kamu mendekati Solat dan kamu dalam-keadaan-mabuk (4/43).

Anda rasa dunia agama itu indah? Anda lihat saja netizen setiap hari menyumpah-seranah bergaduh agama.

Pemimpin-pemimpin agama sendiri pun tak boleh diharap, turut serta berperangai seperti budak-budak.

Wallahualam.

No comments: